Första dagarna i Bali

Godmorgon från Bali! Vi åkte i söndags och kom fram måndag ca 18 på kvällen här. Resan var ett rent helvete för mig. Mådde jätte dåligt för att jag inte kunde sova på planet. Jag och Sebastian hade bara sovit 2 timmar kvällen innan också så att vi skulle däcka direkt på planet, men icke. 11 timmar utan sömn och ryggont var inte det bästa jag gjort direkt. 

Så när vi kom till hotellet somnade jag direkt och när jag vaknade mådde jag bättre, behövde verkligen sova. 

Första dagen i Kuta var det lite sol ca 1,5 timme sen började det regna. Vi gick runt och kikade i alla stånd och så käkade vi på ett ministälle för ynka 20 svenska kronor som var supergott! Dock är kuta en stad jag inte skulle rekommendera att åka till. Det är verkligen ett turistställe, föredrar mer lugnt och där man kan se naturen mer. Här är det bara dryga försäljare och skabbigt typ. 

Men vårat första hotell var jättemysigt! Bra frukost och en liten pool. 






Det är verkligen bra shopping här. Jag köpte ett par brillor och ett par skor för 50 svenska kronor ca 100.000 RP. Man kan pruta ännu mer men är lite feg i början. 


Igår när det regnade exakt hela dagen så tröttnade Linus och Annika och tog ett flyg till solen i Vietnam igår kväll. Där ska dom vara i en vecka innan vi möter upp dom i Thailand. Vi valde att köpa en biljett till Thailand för att bli garanterade sol våra sista två veckor. Vi har slösat mycket pengar på resandet vilket är jätteonödigt, men vi åkte ju trots allt utomlands för att sola och bada så hoppas budgeten räcker. 

Idag är det torsdag. Jag och Sebastian checkade ut från vårat första hotell imorse och vandrade till nästa hotell. Skönt att allt är så nära så man kan gå istället för att betala taxi. Imorgon ska vi träffa Malin äntligen! Vi bokade hotell precis bredvid deras så imorgon blir det nog fest. Har inte festat sen vi kom hit för vi inte riktigt fått semesterfeeling. Sen är vi inte så sugen på att dra ut på klubbarna här heller. 

Nu är klockan 10.51 här och vi ska dra och äta lunch. (Vaknar typ 06 varje dag så det blir tidiga luncher). 

Utsikten nu från nuvarande hotellet som vi ska checka ut från efter 2 timmar haha, ingen AC vilket jag missade när vi boka hehe, sorry babe.
| |
Upp